۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۸, چهارشنبه

تونل توحید محل اختلاف جدید دولت و شهرداری

این عنوان گزارشی در روزنامه کارگزاران در روز 17 اردیبهشت ماه است.

به گفته سید مجتبی شفیعی، مدیر کل دفتر هماهنگی حمل و نقل و ترافیک سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور: "طی دو دور مکاتبه با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مطالعات ترافیکی تونل توحید را در خواست کرده ایم، اما هنوز اقدامی برای ارائه این مطالعات از سوی شهرداری تهران انجام نشده است." این در حالی است که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده که هیچ نامه ای از سوی سازمان شهرداری ها در خصوص پرونده توحید دریافت نکرده اند.

شفیعی با بیان اینکه زمینه اجرای احداث پل به جای تونل در این محدوده وجود دارد و قطعاً هزینه تقریبی احداث پل یک دهم ساخت تونل است اظهار کرد که باید اولویت بندی و کار کارشناسی دقیقی در مورد پروژه های مهم شهر تهران صورت گیرد. وی تصریح کرد مطالعات ترافیکی تونل توحید با توجیه ترافیکی کامل صورت نگرفته است.

همچنين به اعتقاد شفیعی، مطالعات BRT نیز توجیه ترافیکی ندارد. وی اظهار کرد که تجربه ناموفق شهرداری تهران در برخی پروژه ها از جمله پل تقاطع بهبودی نشان می دهد که کار کارشناسی بیشتری در مورد چنین پروژه هایی ضرورت دارد، پل فلزی آماده شده برای تقاطع بهبودی به دلیل فاصله دهانه های آن در نقاط دیگر شهر قابل استفاده نیست.

...

این خبر هنگامی منتشر شده است که روز شمار پروژه تونل توحید عدد 464 را نشان می دهد و مراحلی از اجرای این پروژه عملی و قطعاً هزينه زيادي تا به حال صرف آن شده است.

شهرداري چگونه به عنوان متولي اجراي امور شهري در پروژه هايي اينچنين بزرگ، بدون توافق لازم با ديگر سازمان هاي مربوط براي انجام كار و بدون بررسي هاي كامل فني بي گدار به آب مي زند؟ رويه هاي اداري كه بايد براي آغاز به كار يك پروژه طي شود، چطور امكان چنين ناهماهنگي ها را ميان اين دو سازمان در اين موارد مي دهد؟

هیچ نظری موجود نیست: