۱۳۸۷ خرداد ۲, پنجشنبه

همايش ملي توسعه و ارتقاي مديريت شهري برگزار شد.

همايش ملي"توسعه و ارتقاي مديريت شهري " روز پنجشنبه 26 ارديبهشت در تالار جمعيت هلال احمر يزد پايان يافت.

شهردار يزد در مراسم پاياني اين همايش گفت:رشد سريع شهرها عواقب اجتماعي و اقتصادي زيادي به دنبال دارد.

" سيد علي اكبر ميروكيلي " افزود: وقتي سرعت توسعه شهر از برنامه‌ريزي‌ها بيشتر باشد ، مديريت از برنامه عقب مي‌افتد.

وي افزايش فقر در شهرها، دسترسي ناكافي به خدمات اصلي شهري، ايجاد زاغه و مسكن‌هاي غيرقانوني، نقش كمرنگ مديران بخش خصوصي در ارائه خدمات شهري، مشكلات در ايجاد سيستم‌هاي اطلاعات شهري و بالا بودن قيمت زمين را از چالش‌هاي مديريت شهري بيان كرد.

ميروكيلي گفت: دسترسي ناكافي فقراي شهر به نهادهاي مالي، مشاركت نداشتن خانواده‌هاي فقير در برنامه‌ريزي و عدم انعطاف استانداردها و قوانين ساخت و ساز، از ديگر مشكلات اين بخش است.

شهردار يزد افزود: مسوولان و مديران شهرداري‌ها و مديريت شهري، اطلاعات و تجربيات خود را در اين نشست دو روزه مبادله كردند.

وي ايجاد همدلي و همفكري بين يكهزار و ‪ ۱۷‬شهرداري‌هاي سراسر كشور، تبيين اتوماسيون عمليات شهرداري‌ها در حوزه عمران ، تحليل چالش‌هاي موجود فرهنگ شهرنشيني و ارائه روش‌هاي ايجاد دولت الكترونيك و تبيين شيوه‌ي همكاري بين شهرداري‌ها را از موفقيت‌هاي همايش يادشده برشمرد.

استاد دانشگاه شهيد بهشتي تهران نيز در اين همايش گفت:فاصله خانه تا شهر با توسعه شهرها زياد شده است و با اجتماعي زندگي كردن بايد اين فاصله را كاهش داد.

"محمد علي مهدوي" نقش مديريت و رشد هويت انسان در شهرها را يادآور شد و افزود: شهرداري ها، مديريت شهري و شوراي اسلامي شهرها بايد هويت انسان را در شهرها تعريف كنند.

وي اضافه كرد:پيشرفت واقعي در مديريت چالش در حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي شهرها نيازمند افكار و انديشه قدرتمند است.

مهدوي با بيان اينكه مديريت شهري به ابزار انديشه و فكر نياز دارد،گفت:
پيشرفت و توسعه ، سيستم خريداري نيست بايد آن را با فكر و انديشه ايجاد كنيم.

هدف از برگزاري اين همايش دو روزه،ارتقاي سطح خدمات رساني مديريت شهري و بحث و تبادل نظر درباره مديريت شهري و بررسي چالش‌هاي مديريتي اعلام شد.

دراين همايش در خصوص چالش‌هاي موجود در مديريت شهري،شهرداري الكترونيك، تعمير و نگهداري معابر شهري، مديريت اقتصاد در عمران شهري با استفاده از صنعت سبك‌سازي ،نقش مديريت در چالش‌هاي موجود درحوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي، كاربرد اطلاعات مكاني در مديريت و برنامه‌ريزي شهري بحث و تبادل نظر شد.

همايش يادشده به همت شهرداري يزد با همكاري دانشگاه علم و صنعت، سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور ، دانشگاه يزد و ستاد بزرگداشت يكصدمين سال تاسيس شهرداري‌ها برگزار شد.
(نقل از خبرگزاري جمهوري اسلامي)

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
شما در اين همايش شركت كرديد؟
خاصيت و محتوايي هم داشت؟
اگه بله؛ خوشحال ميشيم گزارشش رو از زبان شما بشنويم يا بخوانيم