۱۳۸۶ اسفند ۲۳, پنجشنبه

کرباسچی

قابل توجه مدیران شهری!


مهمترين روش‌هاي نوآورانه‌اي كه در سال‌هاي دهه 1990 ميلادي در تهران به كار برده شد عبارتند از:
1. در نظر گرفتن شهر و شهروندان چون پديده‌هايي مطلوب، و به‌كاربردن آن چون ابزاري براي جذب مردم در پرتوان‌ترين بخش‌هاي توليدي جامعه و همكاري با آنان در رشد اقتصادي و اجتماعي كشور.
2. انگاشتن شهرها و روستاها به عنوان پديده‌هايي وابسته و كنارگذاشتن پيش‌فرض رشد جداگانه شهرها و روستاها بدان گونه كه در دهه‌هاي 1970 و 1980 تصور مي‌شد.
3. استفاده از روشي ميان‌رشته‌اي در حوزه‌هاي مديريتي از آن رو كه توجهات تك‌بعدي در مورد امور شهري همواره ناكام مانده‌اند.
4. مديريت شهري به دست حكومت‌هاي مركزي (كه در ابتدا بدان گونه سامان يافته بودند) و دخالت حكومت در امور محلي و بومي، شهرداري‌ها و سازمان‌هاي محلي را تضعيف خواهد كرد و موجب به وجود آمدن ساختاري غيريكپارچه، بدون داشتن اختيارات كافي و با منابع اندك مالي و كارمنداني ناوارد و ناراضي خواهد شد.
5. حكومت‌هاي محلي مي‌بايد در چارچوب ساختاري اداري و نامتمركز، مسئوليت‌هايي گسترده‌تر و اختياراتي بيشتر داشته باشند.
6. در مواجهه با مسائل شهري، امور كلي و امور جزئي بايد به يكسان مورد توجه قرار گيرند. مديران و تصميم‌گيرندگان شهري بايد با سطوح متفاوت سازمان‌هايي كه در امور مديريت شهري شركت دارند، همكاري كنند.



مفصل ترشو خودتون کلیک کنید و بخونید. زحمت پیدا کردن اینا رو هم بهار خانوم مختاری کشیده.

فقط من یه سوال دارم : کرباسچی الان کجاس؟؟!؟!خارجه؟
ینجا گفته که : كرباسچي اين روزها در حال تكميل تز دكتراي خود درباب مديريت شهري با تكيه بر مورد تهران است
دانشگاه تهران هم که دکتری مدیریت شهری نداره پس احتمالا دانشگاه علامه باید باشه . دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات هم که فقط ارشد مدیریت امور شهری داره نه دکتری.

هیچ نظری موجود نیست: